Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи.
.Спеціальна фізична підготовка спрямована на розвиток рухових якостей відповідно до вимог конкретного виду спорту. Її засобами є спеціально-підготовчі вправи з різними обтяженнями, які за характером прояву м’язових зусиль і структурою руху подібні до змагальних. Під спеціальною силовою підготовкою розуміють розділ підготовки, що припускає розвиток силових можливостей м’язів, на які припадає основне навантаження у змагальній діяльності. Силові якості зазвичай розвиваються паралельно з іншими фізичними якостями, властивостями й здатностями, зумовлюючи рівень спортивних досягнень. З покращенням спортивних досягнень, роль спеціальних силових вправ постійно зростає. На ранніх етапах підготовки відносна сила м’язів, що не несуть істотне навантаження при виконанні змагальних вправ, не відрізняється від тієї, яка реєструється надалі при досягненні спортсменами високих результатів, а сила м’язів, що беруть активну роль у виконанні змагальних рухів зростає і досягає найвищих величин у період, коли спортсмен показує найкращі результати..
Космплекс вправ з гантелями
Вправи силового характеру
Професійно - прикладна фізична підготовка
ППФП: професійно – прикладна фізична підготовка являє собою одне із напрямів республіканської системи фізичного виховання, яке повинно формувати певні прикладні знання, фізичні, психічні й спеціальні якості, вміння й навички, що сприяють досягненню об’єктивної готовності людини до успішної професійної діяльності. Однак за останній час чимало досліджень довело, що в процесі цілеспрямованих занять фізичної культури, і особливо спортом, можна сформувати комплекс професійно – прикладних якостей особистості. Мета ППФП – досягнення психофізіологічної готовності до успішної професійної діяльності. Завдання ППФП. Аналіз свідчить, що найзагальнішим інтегрованим завданням ППФП є завчасне створення в майбутніх фахівців передумов і готовності: до прискорення професійного навчання; до досягнення високопродуктивної праці в обраній професії; до попередження професійних захворювань і травматизму, забезпечення професійного довголіття; до використання засобів фізичної культури й спорту для активного відпочинку і відновлення загальної та професійної працездатності в робочий й вільний час; до виконання службових і громадських функцій для впровадження фізичної культури й спорту в професійному колективі. Звідси постають конкретні завдання ППФП: набуття, виховання й формування прикладних знань, фізичних якостей, прикладних психічних, 5 психологічних і спеціальних якостей особистості, прикладних умінь і навичок. Зрозуміло, що розв’язання перелічених конкретних завдань в кожному окремому випадку вимагає цілеспрямованого добору певних фізичних вправ, видів спорту й засобів. Засоби ППФП. Загальновизнано, що засобами ППФП необхідно вважати прикладні фізичні вправи й окремі елементи з різних видів спорту, оздоровчі сили природи й гігієнічні фактори. Рідше до «повноправних» засобів ППФП включають так звані «допоміжні додаткові засоби», які вже достатньо апробовані й довели свою ефективність в спортивній практиці. Ці додаткові засоби, що забезпечують освітній аспект, раціоналізацію й якість процесу ППФП (аутогенна, ідеомоторне тренування, технічні засоби підготовки, спеціальне харчування й вітамінізація, масаж, баня, гідро процедури тощо), водночас є повноправними засобами. Річ у тім, що робота представників багатьох професій пов’язана з великими не тільки фізичними, а й нервовоемоційними навантаженнями. Для них часто необхідні термінові й ефективні засоби підтримання й відновлення професійної працездатності. Практично у спеціальних навчальних закладах немає інших шляхів, окрім передачі майбутнім фахівцям певних знань і досвіду, накопиченого в спортивній практиці, в сферу професійної праці.
Комплекси вправ для домашніх завдань з різних розділів програми, спрямовані на розвиток професійно важливих фізичних якостей
1. Вправність рухів рук (швидкість, координація). Легка атлетика: підкидання й перекидання (жонглювання) м’ячів для метання. Спортивні ігри: підкидання різноманітних м’ячів і жонглювання ними. Гімнастика: вправи з предметами (стрічкою, м’ячем, обручем, скакалкою). Лижна підготовка: виконання переходів з ходу на хід, швидке надівання лиж і палиць.
2. Точність кутових відтворень рук. Легка атлетика: підйом рук з лежачими на долонях м’ячами знизу вгору та їх опускання. Спортивні ігри: 8 кидання й передача м’яча на точність. Гімнастика: утримання гімнастичної палиці на долоні, змінюючи положення рук. Лижна підготовка: ходьба з використанням різних ходів з акцентом на техніці пересування, імітації рук.
3. Тактильна чутливість. Легка атлетика: прийом палички без зорового контролю. Спортивні ігри: прийом і передача м’яча під контролем бічного зору. Гімнастика: вправи з предметами на точність, з частковим зоровим контролем. Лижна підготовка: надівання лиж і палиць без зорового контролю.
4. Ручна – ножна координація. Легка атлетика: стрибок з діставанням предметів чи відмітки на стіні; стрибки в довжину на обох ногах (блоха). Спортивні ігри: передачі, удари або кидання м’яча в русі й стрибкові. Гімнастика: різноманітні стрибки зі скакалкою, обручем, м’ячем, вільні вправи. Лижна підготовка: ходьба з використанням різних ходів і переходів; ходьба по нерівній лижні; поворот стрибком з поштовхом палицями.
5. Точність відтворення м’язових зусиль при згинанні ноги в гомілковостопному суглобі. Легка атлетика: стрибки в довжину й висоту на точність приземлення (напівсили й третину сили). Спортивні ігри: кидання й передачі різних м’ячів на дальність. Гімнастика: стрибки по розмітках; ходьба з утриманням гімнастичної палиці на долоні вертикально. Лижна підготовка: спускання з подоланням горбів і западин, об’їжджання розставлених предметів «змійкою»; поворот стрибком на заданий кут.
6. Складана моторно – зорова реакція. Легка атлетика: крос по пересіченій місцевості з подоланням різних перешкод. Спортивні ігри: ведення м’яча, обведення перешкод. Гімнастика: вправи з підкиданням і вловлюванням різноманітних предметів у русі й на місці. Лижна підготовка: спускання з гір з об’їжджанням різних перешкод (безпечних); ходьба по незнайомій місцевості (лижні).
7. Проста моторно – зорова реакція. Легка атлетика: старт за зоровим сигналом. Спортивні ігри: ударяння в стіну й ловлення м’яча, що відскочив; швидка передача м’яча біля стіни. Гімнастика: ловлення падаючої гімнастичної палиці, поставленої вертикально. Лижна підготовка: старт і зміна напряму руху за зоровим сигналом.
8. Статична витривалість рук. Легка атлетика:згинання й розгинання рук з опорою, лежачи на лаві, стільці; прийняття положення низького старту. Спортивні ігри: тривале жонглювання м’ячем на витягненні руці. Гімнастика: підтягування й утримання положення вису, зігнувши руки на перекладині, вправи з гантелями. Лижна підготовка: пересування безкроковим одночасним і перемінним ходами.
Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи з предметами.
Темп - тринування
З самого моменту появи бодібілдингу спортсмени почали використовувати в своїх тренуваннях поняття «темп». Думок з цього приводу було безліч. Деякі пропонували працювати у вибуховому темпі - швидко піднімати вагу і з високою швидкістю її опускати. Інші, навпаки, були впевнені у необхідності підконтрольних повільних рухів. Але виявилося, що найбільш успішною стала зміна темпу, з яким вправи виконувалися, протягом всього свого тренувального циклу. Збільшення цього параметра вимагає від м'язів відповіді на навантаження - збільшується сила (нейроадаптація) і обсяг м'язів (гіпертрофія). Параметр цей можна вважати основним способом зміни навантаження, а залежить він перш за все від темпу.
У програмах, спрямованих на втрату ваги, можна використовувати темп, щоб одночасно домогтися розвитку м'язових волокон. Для цього необхідно першу частину кожного підходу виконувати з вибуховою швидкістю, а другу, навпаки, дуже повільно. Це - техніка Джона Шеффера. Початкова стадія руху дозволяє задіяти ресурси усього організму, тому і виконується вона у вибуховому темпі. В результаті всі фізіологічні системи організму починають працювати на конкретну м'язову групу. Результатом цього є спалювання 51 жиру. А наступні повільні повторення стомлюють м'яз і змушують його гіпертрофовано збільшуватися.
довести контроль рівня розвитку сили, виконуючи деякі вправи за певний проміжок часу (наприклад, кількість присідань за 30с. або згинання та розгибання рук в упорі на брусах за цей же проміжок часу). Повільний темп використовується для вправ в наступних випадках: а) якщо обтяження в окремих вправах ефективніше використати в такому темпі, наприклад, жим штанги із-за голови з фіксацією ліктів; тренуванню кистей і так далі; б) якщо положення тіла виключає у зв'язку з можливим ушкодженням м'язів швидкий і середній темп; в) якщо за допомогою повільного темпу необхідно залучити в максимальну роботу великі групи м'язів.
Довести контроль рівня розвитку сили, виконуючи деякі вправи за певний проміжок часу (наприклад, кількість присідань за 30с. або згинання та розгибання рук в упорі на брусах за цей же проміжок часу). Повільний темп використовується для вправ в наступних випадках: а) якщо обтяження в окремих вправах ефективніше використати в такому темпі, наприклад, жим штанги із-за голови з фіксацією ліктів; тренуванню кистей і так далі; б) якщо положення тіла виключає у зв'язку з можливим ушкодженням м'язів швидкий і середній темп; в) якщо за допомогою повільного темпу необхідно залучити в максимальну роботу великі групи м'язів.
План роботи з предмету фізична культура гр. Мк -23 1/9 Тема: Атлетична гімнастика. Урок " 82 - 83 Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи з гантелями. Ефективні вправи для м'язів живота Анатомія м'язів живота Спочатку трохи важливої теорії. Базові знання в області анатомії допоможуть вам прокачувати прес швидше за тих же фізичних зусиль. Попри те, що дана м'язова група займає досить велику площу, прес складається всього з чотирьох частин: зовнішній шар: пряма і коса м'язи; внутрішній шар: внутрішня коса і поперечна м'язи. Разом вони формують м'язовий корсет, який необхідний для: формування черевної стінки; захисту і утримання внутрішніх органів; стабілізації корпусу; формування постави. У спортивній термінології існують такі поняття, як верхній і нижній прес. Для правильного опрацювання абдомінальних м'язів (м'язів преса) недостатньо простих «...
План роботи з предмету фізична культура 21.05.2025 гр. Мк - 23 1/9 Тема: Бадмінтон Урок № 168 - 169 Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи. Біг з різних стартових положень. Історія розвитку бадмінтону. Бадмінтон — одна з найдавніших ігор на Землі. Існує безліч версій її походження. Деякі факти свідчать про те, що сучасний бадмінтон розвився з давньої гри у волан. Два-три тисячоліття тому у волан грали дорослі і діти Стародавньої Греції, Китаю, Японії, Індії та країн Африки. В одному із стародавніх манускриптів повідомляється, що у 1122 році до нашої ери у Китаї за часів правління династії Чу грали в м’яч з пір’ям. Гра називалася «ді-дзяу-ци». В Японії була поширена гра під назвою «ойбане» (в перекладі «літаюче перо»). Вона полягала в перекиданні дерев’яними ракетками «волану», зробленого з декількох пір’їн і кісточки висушеної вишні. У Франції подібна гра мала назву «же-де-пом» (гра з яблуком). Англійські се...
План роботи з предмету фізична культура 7.02.2025 гр. К - 23 1/9 Тема: Гімнастика Урок № 180 - 181 Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи. Акробатичні вправи: групування, перекиди, перекати з різних вихідних положень. Тренування кросфіт: Кросфіт – це інтенсивна тренувальна програма, яка поєднує різноманітні елементи з кількох видів фізичної активності, як-от важка атлетика, гімнастика, кардіо та багато іншого. Основний акцент робиться на розвитку загальної фізичної підготовки, яка включає силу, витривалість, гнучкість та швидкість. Основні принципи кросфіта Функціональність: вправи, що імітують природні рухи тіла. Висока інтенсивність: максимальна енергетична витрата за короткий час. Варіативність: уникнення рутинності через різні види тренувальних програм. Основні аспекти фітнесу Помірна інтенсивність: вправи, що легко інтегруються в повсякденне життя. Стійкі...
Комментарии
Отправить комментарий