План роботи з предмету фізична культура 
                  26.04.2024
               гр. Мк - 23 1/9

Тема: Легка атлетика. Техніка стрибка у висоту.

Урок № 98 - 99

Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи з гантелями.



Стрибкові вправи:

Методика навчання техніки стрибка у висоту з розбгу

Методика та послідовність навчання стрибка у висоту.

Спосіб "переступання"

Завдання 1. Ознайомити з технікою стрибка.

Засоби:

· Показ наочних посібників : кінофільмів, слайдів і так далі.

· Пояснення основних фаз стрибка.

· Демонстрація техніки стрибка.

Завдання 2. Навчити техніці відштовхування.

Засоби:

а) в.п. - стоячи боком до гімнастичної стінки на штовховій нозі, однойменною рукою взятися за перекладдину. Махи вільною ногою назад-вперед-вгору;

б) те ж але при маху назад стопу опорної ноги "узяти на себе" з наступним перекатом на носок при маху веред;

в) те ж, але однойменна нозі рука виконує махові рухи, паралельні рухам махової ноги;

г) в.п. - стоячи на штовховій нозі, махова позаду на носку, руки відведені у замах, одночасний мах ногою і руками з наступним підскоком вгору на штовховій нозі;

д) відштовхування на кожен четвертий крок в ходьбі, легкому бігу з торканням рукою до

підвішеного предмету;

е) стрибок вгору з трьох-п'яти кроків розгону з торканням предмета, підвішеного на рівні

плечей, маховою ногою;

Методичні вказівки.

На місце відштовхування нога ставиться з п'яти. Мах виконується прямою ногою, носок стопи "на себе". Під час стрибка тулуб має бути прямий, погляд спрямований вперед-вгору.

Завдання 3. Навчання розбігу з відштовхуванням.

Засоби:

а) розбіг по відмітках.

б) розбіг із рахуванням (хлопки).

в) відштовхування з одного, трьох, п'яти кроків.

г) виконання трьох останніх кроків розгону по відмітках;

Методичні вказівки.

У міру оволодіння раціональними рухами, довжину й швидкість розбігу поступово збільшувати. Прагнути поступового зростання довжини й частоти кроків; останні 3—4 кроки мають залишатись однаковими при збільшенні темпу. Вправа ускладнюється поступовим збільшенням кількості бігових кроків до повного розбігу

Особливу увагу слід звернути на ритм останніх кроків. Відхилення тулуба назад перед відштовхуванням має бути не наслідком спеціальної дії, а результатом швидшого виведення тазу і штовхової ноги для постановки на місце відштовхування.

Завдання 4. Навчити техніки подолання планки й приземленню.

Засоби:

а) В.П. - стоячи боком до планки з боку махової ноги, штовхова нога попереду, махова позаду. Послідовне перенесення махової, потім штовхової ноги;

б) те ж, але в стрибку;

в) стоячи боком до планки (лави, бар'єра), перенести послідовно махову, а потім штовхову ногу.

г) В.П. - махова нога попереду, штовхова ззаду. Стрибок через планку з одного кроку;

д) стрибок на підвищення з приземленням на махову ногу.

Методичні вказівки.

Під час найвищої точки зльоту махова нога і плечі посилаються у бік планки, руки опускаються вниз. Приземлення відбувається на махову ногу.

Завдання 5. Удосконалення елементів техніки в цілісному стрибку.

Засоби:

а) стрибки у висоту на невеликій висоті з короткого розбігу;

б) стрибки у висоту на середній висоті з середнього розбігу;

в) стрибки у висоту з повного робізу на висоті, близькій до максимальної.

Методичні вказівки.

При вдосконаленні техніки рухів підйом висоти і збільшення швидкості розгону відбувається поступово. Особливу увагу треба приділити вдосконаленню ритмо-темпової структури останніх кроків розгону.

Методика та послідовність навчання стрибка у висоту.

Спосіб "фосбери-флоп"

Завдання 1. Ознайомити з технікою стрибка.

Засоби:

· Показ наочних посібників : кінофільмів, слайдів і так далі.

· Пояснення основних фаз стрибка.

· Демонстрація техніки стрибка.

Завдання 2. Навчити техніці відштовхування.

Засоби:

· З основної стійки вивести штовхову ногу вперед, ставити на опору не дуже далеко, на усю ступню, направляючи рух ноги вниз-назад ("під себе"), тіло переміщати на ногу, не відхиляючи назад, вивести одночасно вперед-вгору сильно зігнуту махову ногу в коліні, направляючи енергійно стегно внутрь, руки опущені вниз.

· Те ж рухи виконувати в ходьбі, але швидше.

· Те ж, але роблячи невеликий стрибок вгору на кожен третій крок ходьби.

· Стрибки з 3 і більше кроків розгону, дістаючи головою високо підвішений предмет (м'яч).

Методичні вказівки.

Виконуючи підводящі вправи відштовхування, не слід виставляти ногу далеко вперед. Початок у відштовхуванні і само відштовхування мають бути аналогічні відштовхуванню при стрибку у довжину. При виведенні стегна махової ноги вперед не піднімати його вище за горизонталь. У кінці відштовхування повністю випрямити тіло.

Завдання 3. Навчити дугоподібному і швидкому розбігу.

Засоби:

· Стрибки через планку способом "Переступання" з розбігу під кутом 35-40°.

· Такі ж стрибки але з 5 бігових кроків: перші 2 кроки виконати по прямій і під кутом до планки 70°, а наступні 3 кроки - із забігом по дузі по відношенню до планки.

· Стрибки з 7-8 бігових і більше кроків, виконуючи розгін спочатку по прямій (4-5 кроків), а потім по дузі, на останніх 3 кроках, збільшуючи швидкість бігу.

Методичні вказівки.

Переходити на дугоподібний розбіг слід після того, коли махова нога стане за 3 кроки від поштовху на контрольну відмітку. Не потрібно робити розгін відразу по дузі. На останніх 3 кроках треба довести швидкість розбігу майже до максимальної. Перед відштовхуванням не повинно бути специального підсідання на маховій нозі, як в способі "перекидний". Піля дугоподібного розбігу стрибун повинен підійти до планки боком і відштовхнутися на відстані 80-90 см від проекції планки дальньою від неї ногою.

Завдання 4. Навчити переходу через планку способом "фосбю-ри-флоп".

Засоби:

- Робити акцентовані рухи маховой ногою стегном внутрь, руки вільно опущені вниз.

- Такі ж рухи маховою ногою при виконанні відштовхування і стрибка вгору, домагаючись при зльоті за рахунок швидкого опускання махової ноги вниз: повороту тіла на 90° по подовжній осі.

- Стоячи ноги на ширині плечей, піднімаючись на носки і згинаючи ноги в колінах, вивести вперед стегна і таз, плечі і тулуб нахилити назад а голову вперед, руки вільно опускати вниз.

- Лежачи на спині з підтягнутими і зігнутими в колінах ногами, піднімати стегна і таз вгору, прогибаючи тіло ("місток") і не відділяючи лопаток від опори (як при переході через планку).

- Те ж, але опускаючи таз на опору і підтягуючи стегна, випрямити ноги в колінах, піднімаючи їх вгору, і перейти в стійку на лопатках (як при відході від планки).

- Виконати чітко усе угрупування рухів в стрибку через планку з дугоподібного розбігу поступово нарощуючи швидкість розбігу і підвищуючи планку.

Методичні вказівки.

Стежити, щоб услід за відштовхуванням зліт тіла був по вертикалі і щоб стрибун не падав відразу спиною на планку. По мірі наближення до планки в зльоті тіло повинне все більше обертатися спиною до неї. Після переходу верхніх частин тіла упоперек планки направляти їх вниз за рахунок згинання ніг в колінах, підняття вверх стегон і тазу, переміщаючи тіло майже в горизонтальне положення над планкою. Виведення стегон і тазу має бути значно вище за планку і завершатисяся в мить, коли таз почне наближатися до неї. Потрібно стежити і за своєчасним відведенням зігнутих ніг через планку, випрямляючи їх в колінах, піднімаючи стопи вище. Допомагаючи переміщенню ніг через планку, важливо одночасно згинати тулуб в грудних хребцях і в тазостегнових суглобах, голову нахиляти до грудей, утримуючи для рівноваги руки в сторони. Приземлятися необхідно на округлену спину з високо піднятими ногами, не расслабляя їх, щоб не ударити колінами в обличчя.

Особлива турбота має бути виявлена відносно оборудова¬ния для приземлення. Місце приземлення в стрибках способом "фосбюри-флоп" має бути м'якою, широкою і високою (не нижче 60-70 см) поролоновою подушкою. Стрибки цим способом до ями з піском або на жорсткі мати недопустимі.

Завдання 5. Удосконалення елементів техніки в цілісному стрибку.

Засоби:

- Починати розбіг швидко, як для стрибка у довжину.

- Після 3-4 бігових кроків ритм розбігу підпорядковувати деякому уповільненню, але далі швидкість його повинна зростати за рахунок збілшення довжини кроків.

- Виконати декілька варіантів по крутизні дугоподібної частини розгону і знайти кращий для себе.

- Навчитися виконувати стрибки і з довшого розбігу (12 і більше кроків).

- Виконувати з більш вираженим акцентом поштовху, виставляючи ногу ближче або далі від вертикальної проекції тіла і роблячи коротший мах сильно зігнутою ногою.

- При виконанні зльоту довше або коротше затримуватися в нім, перш ніж почати прогинання тіла над планкою.

- Прогинати тіло над планкою з більшою або меншою амплітудою руху.

Методичні вказівки.

Зупиняти свій вибір на якому-небудь елементі техніки слід після багатократного його повторення. Збільшуючи швидкість розбігу, можна значно поліпшити потужність відштовхування. У стрибках, дістаючи головою високо підвішені предмети, можна удосконалювати швидкість розбігу, уміння виконувати дугоподібну частину розбігу і усі інші елементи в техніці відштовхування.



Домашнє завдання : зворотні віджимання 30р

 

https://stud.com.ua/106781/meditsina/korotki_distantsiyi

https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/29068/1/%D0%A1%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%A0%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%98%D0%99%20%D0%91%D0%86%D0%93.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=lG3_-_BFwX0

https://www.youtube.com/watch?v=8WJom4DNC94

 

https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/6667/1/%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%20%D0%B1%D1%96%D0%B3%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%96%20%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97%20(%D0%BC%D0%B5%D1%82.%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC).docx

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога