План роботи з предмету фізична культура
                  23.10.2024
                  гр. В - 24 1/9

Тема: Футбол тематична атестація.  https://naurok.com.ua/test/tematichna-atestaciya-2436282.html

Урок  № 27

Завдання: повільний біг 2хв. загальнорозвивальні вправи в парах.


Колове тренування: 




Домашнє завдання: виконати зворотні віджимання ю - 25р. 



23.10.2024

В- 24 1/9
Урок № 28
Тема: Баскетбол.

Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи.
 



Баскетбол – чому саме він? В сучасному житті все більше використовують спортивні вправи та ігри не на досягнення високих професійних показників. Вони направлені на підвищення загальних показників власного тіла та оздоровчий ефект. Для вирішення цих проблем ідеально підходять спортивні ігри.

Звідки взялася ця гра …

Баскетбол. Перша згадка про гру, яка була схожою  на баскетбол, міститься ще в історії прадавніх цивілізацій Центральної Америки та Південно-американських народів. На території Центральної Америки майданчики для гри датуються 70-м століттям н. е. Проводячи історичний та культурний аналіз цих майданчиків, вчені припускають, що, можливо, елементи гри були складовими релігійних свят. Називалася ця гра “пок-тапок” і для її проведення використовувався м’яч із каучуку. Основною метою даної гри було влучити м’ячем в ціль, яка мала форму кільця, виготовленого з каменю.

Племена ацтеків, які проживали на території сучасної Мексики також мали гру, яка називалася “олламалитцли”. Цікавим моментом гри та її правил є те, що гравець, мав влучити м’ячем виготовленим з каучуку (а він був досить важким) у кільце виготовлене з каменю, міг вимагати  для себе одяг присутніх глядачів.





Створення баскетболу у тому вигляді, яким він є сьогодні належить канадцеві, докторові Джеймсу Нейсміту. Він був викладачем Міжнародної тренувальної школи в Спрінгфілді і хотів винайти такі спортивні вправи або гру, які б стали більш цікавими ніж гімнастика, що проводилася взимку в приміщенні. Для своєї задумки Нейсмит планував використовувати звичайні коробки які будуть підвішені до стелі. Але за відсутності коробок прийняв рішення замінити їх звичайними кошиками які використовувалися для персиків.

21 грудня 1881 року відбувся найперший матч з баскетболу. Його провели у приміщення залу для гімнастики Спрингфілдського коледжу. Доречі, саме Нейсмит став автором правил для цієї гри. Результати були приголомшливі. Вже наступного року виходять друком правила гри у баскетбол під назвою «Книга правил». Для більш естетичного вигляду відбулися зміни і в обладнанні. Було створено металеве кільце обплетене сіткою що залишало відкритим верх і низ а прикривало тільки з боків.

У 1895 році баскетбольні змагання проводяться в Сполучених Штатах Америки. Перші відомості про нову спортивну гру у Російській імперії, до складу якої входила і Україна, були опубліковані тільки в 1901 рік А.Скотаком. Перша офіційна гра з баскетболу у Російській імперії була проведена в 1906 році і поклала початок розвитку баскетболу в Росії.

Поступово баскетбол поширюється містами імперії, але найбільшого свого розквіту досягає після революції 1917 року. У 1919 році у Петрограді були вперше надруковані радянські правила для баскетболу, і саме за цими правилами у цьому ж році відбувається перший матч.

  У 1932 році для керівництва та координації гри створено Міжнародну аматорську федерацію баскетболу (ФІБА). Активна діяльність організації сприяла тому, що у 1936 році баскетбол зайняв своє почесне місце в Олімпійських іграх у Берліні. До участі було допущено 21 команду, першість у яких отримала команда Сполучених Штатів Америки. Своєї баскетбольної вершини команда СРСР досягла  1967 року.

Як грати в баскетбол?

Баскетбол – являє собою спортивну командну гру. Для цієї гри було створено спеціальний м’яч, який відрізняється від інших. Для баскетболу потрібно по п’ять гравців на дві команди. Мета гри – кожна команда повинна за допомого тільки рук закинути м’яча до кошика суперників, та завади противникам зробити те ж саме. Для баскетболу існують спеціальні спортивні майданчики з відповідною розміткою та спеціальним покриттям. Майданчик становить 28 метрів завдовжки та 15 метрів ширини, висота повинна становити не менше 7 метрів. Для кріплення кошиків з обох сторін майданчика на спеціальних опорах висотою 3,05 метрів встановлюють так звані «щити».

За кожен вдалий кидок (м’яч потрапив до кошика) команда отримує певну кількість очок: За штрафний кидок – 1; За кидок із далекої дистанції – 3; За кидок із близької дистанції – 2. Команда, яка зможе набрати найбільше очок за гру і буде переможницею. Але у випадку закінчення четвертого періоду з однаковим рахунком арбітр призначає додатковий період (їх може бути декілька) тривалістю 5 хвилин в ході якого і буде можливість забити суперникам ще декілька «м’ячів» та отримати перемогу.

Стосовно м’яча.

Його вага становить 567-650 грам, окружність 749-780 міліметрів для гри чоловіків. Для жінок та міні-баскетболу існують інші види м’ячів. Також вони розрізняються в залежності від місця проведення гри: для вулиці, приміщення та універсальні.

Стосовно кошика. Кошик – це металевий обруч з діаметром сорок п’ять сантиметрів навколо якого надіта сітка що має отвір внизу для випадання м’яча.

Стосовно гри.

Матч з баскетболу має чотири періоди, кожен з яких триває десять хвилин. Тривалість перерви по дві хвилини між першим та другим і третім та четвертим періодами. Між другим та третім – п’ятнадцять хвилин. Кількість замін за гру не регламентовано (тобто скільки потрібно). Також існують додаткові перерви на вимогу будь-якої команди тривалістю в одну хвилину, а в четвертому періоді дві такі перерви.

На початку гри в центральному колі майданчика знаходяться по одному представнику від команд. Арбітр підкидає м’яч і гра починається. До моменту, поки м’яч не впав на долівку або його не торкнувся один із гравців у колі, іншим гравцям заходити до кола заборонено.

Правила баскетболу заборонять торкатися суперника. За кожен такий випадок – фол. Максимум можна отримати п’ять фолів а далі його видаляють з поля без права повернення до кінця гри. Замість нього виходить грати інший гравець команди із запасних. Також за фол призначається 2-3 штрафних кидка до сітки порушників.

Заборони.

Заборонено передавати м’яч із сторони зони противника назад до своєї. Як наслідок м’яч переходить до команди-суперниці. Вона вводить його в гру кидком із бокової лінії де вона пересікається з центральною. Заборонено знаходитись у трьохсекундній зоні довше 3-х секунд, якщо не відбувається кидок або гравець не починає вести м’яча.

При введенні м’яча в гру команді виділяється 5 секунд на цю дію, такий же час на штрафний кидок. Команда має вісім секунд щоб перейти з м’ячом на передову зону противника. Для атаки і кидка до кошика команді виділяється двадцять чотири секунди, якщо вони не встигнуть цього зробити то м’яч переходить до команди суперниці. На сьогоднішній день Баскетбол є олімпійським видом спорту.

Правила гри

 МЕТА ГРИ  - Мета кожної команди в баскетболі – закинути баскетбольний м’яч у кошик суперника і перешкодити іншій команді, опанувати м'ячем і закинути його в кошик своєї команди.


У баскетбол грають дві команди, в кожній з яких по п'ять гравців. Кожна команда складається з 12 баскетболістів, і лише 5 з них можуть одночасно перебувати на майданчику. Протягом всього матчу можна проводити необмежену кількість замін гравців. NOTE: To change images on this slide, select a picture and delete it. Then click the Insert Picture iconin the placeholder to insert your own image. Склад команди


Визначення переможця. Переможцем в баскетболі стає команда, яка після закінчення ігрового часу набрала більшу кількість очок.


Початок гри. Гра офіційно починається спірним кидком в центральному колі, коли м'яч правильно відбитий одним з тих, що сперечаються.


Тривалість гри. Гра складається з двох частин по 20 хвилин. Хронометрується тільки чистий час гри. Після кожного свистка судді час зупиняється. Гра складається з 4 періодів по 10 хвилин з перервами по 2 хвилини. Тривалість перерви між половинами гри - 15 хвилин. Команди повинні помінятися корзинами перед третім періодом. Якщо рахунок нічийний після закінчення четвертого періоду, гра подовжується на додатковий період тривалістю 5 хвилинами або на стільки періодів по п'ять хвилин, скільки необхідно, аби порушити рівновагу в рахунку.


Майданчик для гриІгровий баскетбольний майданчик має бути плоскою прямокутною твердою поверхнею без яких-небудь перешкод. Для міжнародних змагань установлені наступні розміри площадки: довжина - 28 м, ширина - 15 м. Відстань до стелі повинне бути не менше 7 м. Баскетбольні щити з корзиною мають бути виготовлені з відповідного прозорого матеріалу або фарбують в білий колір. Розміри баскетбольних щитів мають бути: 1,80 м по горизонталі і 1,20 м по вертикалі. Кошик знаходиться на висоті 3,05 м. Кільце діаметром 45 см виготовляється з металу і прикріплюється до щита. На кільці кріпиться сітка, що затримує м'яч при влученні в нього, але дозволяє м'ячу вільно пройти й упасти.


Баскетбольний м'яч. М'яч повинен мати сферичну форму і бути помаранчевого кольору з традиційним малюнком з восьми вставок і чорних швів. Він має бути накачаний до такої величини повітряного тиску, аби при падінні на ігрову поверхню з висоти близько 1,80 м, виміряною від нижньої поверхні м'яча, відскакував на висоту, виміряну до верхньої поверхні м'яча, не менше чим близько 1,20 м і не більше ніж близько 1,40 м. Окружність м'яча має бути не менше 74,9 см і не більше 78 см. Вага м'яча має бути не менше 567 гр. і не більше 650 гр.


Ведення м'яча. Гравець може вести м'яч тільки однією рукою, а не двома. Ведення може продовжуватися як завгодно довго, але не може початися знову, якщо гравець узяв м'яч двома руками. Тут вступає в дію правило "опорної ноги". Під ним розуміється, що гравець повинен однією ногою стояти на підлозі, але може пересувати іншу, при цьому в нього є тільки 5 секунд, щоб зробити передачу чи кинути по кільцю. У противному випадку, рефері визнає порушення, і м'яч переходить до супротивника. Є винятки. Якщо гравець збирається атакувати кільце, то він перед кидком може зробити два кроки після закінчення ведення.


Фоли. Фол - це недотримання правил, викликане персональним контактом чи неспортивним поведінкою. Види фолів. Персональний - фол, внаслідок персонального контакту. Персональний фол: гравцеві заборонено блокувати, тримати суперника, штовхати, розставляти руки. Технічний фол - фол, не викликаний контактом з його суперником. Технічний фол: суперечки із суддею, некоректна поведінка, вхід і вихід на майданчик під час гри, затримка гри. Дисквалифицирующий фол - це фол, внаслідок волаючого неспортивного поведінки. Гравець, який одержав 5 фолів в матчі, має залишити ігровий майданчик не може брати участь у матчі (та заодно йому дозволяється залишитися лаві запасних). Гравець, який одержав дисквалифицирующий фол має залишити місце проведення матчу.


Порушення- Аут - м'яч йде за межі ігрового майданчика;- Пробіжка - гравець, контролюючий м'яч, робить переміщення ніг більше 2-х кроків;- Правило середньої зони. Нападник не може виконувати передачу назад за центральну лінію майданчика.- Правило 3-х секунд. Не можна пребувати у штрафному майданчику суперника без м’яча довше 3-ох секунд.- Правило 5-и секунд. Порушення фіксується, якщо гравець володіє м'ячем, його активно атакують і він протягом 5 с не веде, не передає і не виконує кидок м'яча, або ж якщо не виконується штрафний кидок чи вкидання м'яча з-за меж майданчика. - Правило 8-и секунд. Якщо команда володіє м'ячем, вона муситьпротягом 8 с перевести його зі своєї половини майданчика на половину суперника. - Правило 24 секунд. Команда, що володіє м'ячем, повинна протягом 24 с зробити кидок у кошик суперника, інакше м'яч передається супернику. Якщо протягом 24 с м'яч вийде з гри і буде його викидання цією ж командою, то рахунок 24 с починається зпочатку. Після того як команда набрала 5 командних фолів у кожній половині, за всі наступні фоли карають пробиттям штрафних кидків.

Правила безпеки під час занять баскетболом

Правила безпеки під час занять баскетболом
1. Мати власну і відповідну до виду діяльності спортивну форму.
2. Бути уважним і зосередженим під час пояснення, розповіді, показу і виконання вправ, завдань і т. ін.
3. Інтенсивно виконувати розминку, імітаційні та спеціальні вправи.
4. Без дозволу вчителя не починати виконання вправ і завдань.
5. Не розслаблятися і не відволікатися під час виконання вправ і завдань.
6. Не починати виконання вправи або завдання без точного уявлення про його технічні особливо сті виконання.
7. Надавати необхідну допомогу однокласникам за потреби.
8. Перед уроком зняти всі прикраси, що можуть спричинити травми.
9. Довге волосся повинно бути зібране в «хвіст» або заплетене в косу.
10. Нігті мають бути коротко острижені.
11. Окуляри повинні бути на резинці, мати рогову оправу.
12. Не кидати м’яч під ноги гравцям.
13. Не передавати або подавати м’яч ногою.
14. Про своє погане самопочуття або травми (або свого товариша) негайно повідомити вчителя.
ЗАБОРОНЕНО без дозволу вчителя брати інвентар і виконувати фізичні вправи; без нагляду вчите­ля перебувати в спортивній залі та виконувати кидки в кільце; бити ногами баскетбольний м’яч.
КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЕНО висіти на дужці кільця, залазити на баскетбольний щит.
Під час ведення м’яча
1. Не бити по м’ячу кулаком або долонею.
2. Не дивитися на м’яч, а бачити ігрове поле, партнерів, суперників.
3. Уникати зіткнень.
Під час передач м’яча
1. Не виставляти пальці вперед, назустріч передачі.
2. Не передавати м’яч різко з близької відстані.
3. Не передавати м’яч, якщо його не бачить партнер.
4. Не передавати м’яч у ноги, живіт, коліна.
Під час кидків м’яча в кошик
1. Не бити по руках.
2. Не штовхати в спину.
3. Не стояти під кошиком.
Під час гри
1. Не штовхати в спину і ліктями.
2. Не ставити підніжок.
3. Не вибивати м’яч зверху під час ведення його суперником.
4. Не виривати м’яч ззаду, через стегно, однією рукою.
5. Не чіпляти суперника за руки.


Вправи з баскетбольним м'ячем 


Спортивні ігри як засіб загальної фізичної підготовки здобувачів освіти.

Спортивні ігри можна з упевненістю назвати універсальним засобом фізичного виховання всіх категорій населення -від дітей дошкільного віку до пенсіонерів. З їх допомогою досягається мета - формування основ фізичної та духовної культури особистості, підвищення ресурсів здоров'я як системи цінностей, активно і довгостроково реалізованих в здоровому способі життя. Велика роль спортивних ігор у вирішенні завдань фізичного виховання в широкому віковому діапазоні, таких, як формированя усвідомленої потреби в освоєнні цінностей здоров'я, фізичної культури і спорту; фізичне вдосконалення і зміцнення здоров'я як умови забезпечення і досягнення високого рівня професіоналізму в соціально значущих видах діяльності; природозгідне і індивідуально прийнятне розвиток фізичного потенціалу, що забезпечує досягнення необхідного і достатнього рівня фізичних якостей, системи рухових умінь і навичок; фізкультурний загальну освіту, спрямоване на освоєння інтелектуальних, технологічних, моральних і естетичних цінностей фізичної культури; актуалізація знань на рівні навичок проведення самостійних занять і умінь залучати до них інших .

Ефективність спортивних ігор у сприянні гармонійному розвитку особистості пояснюється, по-перше, їх специфікою; по-друге, глибоким різнобічним впливом на організм займаються розвитком фізичних якостей і освоєнням життєво важливих рухових навичок; по-третє, доступністю для людей різного віку і підготовленості (рівень фізичного навантаження регулюється в широкому діапазоні - від незначної в заняттях з оздоровчою спрямованістю до граничного фізичного і психічного напруження на рівні спорту вищих досягнень); по-четверте, емоційним зарядом, тут за цією ознакою всі рав * ни - «і старий, і молодий»; по-п'яте, спортивні ігри унікальне видовище, за цією ознакою з ними не можуть зрівнятися інші види спорту.

Спортивні ігри широко представлені в фізичному вихованні в установах загальної та професійної освіти. У навчальній роботі це баскетбол, волейбол, гандбол, футбол; в позакласній фізкультурно-спортивної та оздоровчої роботи, крім названих, культивуються настільний теніс, бадмінтон, хокей, теніс та ін.

В системі додаткової освіти спортивні ігри представлені досить широко: в дитячо-юнацьких спортивних школах, спеціалізованих дитячо-юнацьких школах олімпійського резерву, дитячо-юнацьких клубах фізичної підготовки, різних оздоровчих клубах, на фізкультурно-спортивних заняттях в місцях відпочинку і т.п.

Спортивні ігри широко застосовуються в тренуванні спортсменів практично всіх видів спорту як ефективний засіб загальної фізичної підготовки, розвитку фізичних якостей і збагачення рухового досвіду спортсменів, особливо молодих. В ігрових видах спорту «інші» (по відношенню до обраної грі) спортивні ігри також включаються в число засобів загальної та спеціальної фізичної підготовки.

Домашнє завдання: виконати  присід на лівій та правій нозі біля опори. 10/10



Рекомендована література:  

https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/22439/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%9F%D0%B0%D1%81%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdf

https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/341/1/%D0%9C%D0%95%D0%A2%D0%9E%D0%94%D0%98%D0%9A%D0%90%20%D0%9D%D0%90%D0%92%D0%A7%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%91%D0%90%D0%A1%D0%9A%D0%95%D0%A2%D0%91%D0%9E%D0%9B%D0%A3%20%D0%A2%D0%90%20%D0%9E%D0%A0%D0%93%D0%90%D0%9D%D0%86%D0%97%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%AF%20%D0%91%D0%90%D0%A1%D0%9A%D0%95%D0%A2%D0%91%D0%9E%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%87%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%93%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%92%D0%9A%D0%98%20%D0%92%20%D0%A3%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%90%D0%A5.pdf


https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20246

http://s6b5aa797fab3a751.jimcontent.com/download/version/1456383283/module/12103383927/name/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B1%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B1%D0%BE%D0%BB.pdf

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога