План роботи з предмету фізична культура
27.03.2024
гр. Гз 23 1/9
Тема: Атлетична гімнастика. ТБ. Історія розвитку атлетичної гімнастики.
Урок № 80 - 89
Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи.
Історія розвитку атлетичної гімнастики:
Атлетична гімнастика – це система різнобічних силових вправ, спрямованих на розвиток сили, формування пропорційної фігури та зміцнення здоров’я. Тому широко розповсюджене уявлення про атлетичну гімнастику лише як про засіб нарощування м’язової маси є помилковим.
Атлетична гімнастика – це система фізичних вправ, переважно з обтяженням,
яка ґрунтується на наукових знаннях з фізіології, анатомії, основ харчування, а
також техніки й методики виконання силових вправ.
Витоки виникнення сучасної важкої атлетики можна знайти в Стародавній Греції. Уже в ті часи найбільш освічені люди відстоювали ідеї гармонії тіла й духу, віддаючи перевагу естетичному вихованню. Давньогрецькі скульптори створювали канони краси з урахуванням оптимальних пропорцій тіла людини, яких намагалися досягти ті, хто займався силовими вправами. Ці твердження ґрунтуються не тільки на міфах і легендах, але й на конкретних історичних фактах і археологічних дослідженнях. Відомі зображення вправ з навантаженнями на бронзових предметах, які належать до V ст. до н.е. Абсолютно беззастережно можна стверджувати, що багато сучасних принципів спортивного тренування було закладено в глибоку давнину. Широко відомий, наприклад, один із способів тренування переможця декількох олімпійських ігор Мілона Кротонського (VI ст. до н.е.). Мілон щодня піднімав і переносив на плечах молодого бика. Цей «снаряд» поступово ріс, зі збільшенням його ваги росла й сила атлета. Наведений приклад безпосереднім чином поєднується із сучасними принципами атлетизму (принцип поступового підвищення навантажень). З найбільш стародавніх «методичних посібників» заслуговує на увагу згадка про цілісну систему силового тренування, яка описана в трактаті «Збереження здоров`я». Ця робота належить до II ст. н.е. Римський лікар Гален пропонував у ній систему занять з навантаженнями для розвитку м`язів. Призначалася вона не тільки для атлетів, гладіаторів і воїнів, але й для звичайних громадян. У Римській імперії вправами з обтяженнями займалися й жінки. Зберігся малюнок на стіні (III ст. н.е.) із зображенням гімнастичних вправ римлянок. У однієї з них у руках гантелі, які не відрізняються від сучасних. У період середньовіччя (кінець V - до XVII ст.) життя багатьох людей (особливо в Європі) знаходилося під впливом ідей аскетизму. На думку істориків, основна 7 роль в цьому належала представникам церкви. Так або інакше, але достовірної інформації, пов'язаної з історією атлетизму в цей період, немає. Винятки становлять окремі дані про підготовку лицарів, які вправлялися з використанням обтяжень. Відродження інтересу до вправ з обтяженнями спостерігається в період пізнього середньовіччя. У XIV - XV ст. англійські солдати спеціально вправлялися у штовханні залізної балки. Особливо цінували фізичну силу шотландці. У них практикувалося випробування на зрілість: кожен змужнілий хлопець зобов'язаний був підняти камінь вагою не менше 100 кг і покласти його на інший камінь, висотою не нижче 120 см. Тільки після цього хлопця визнавали дорослим, і він отримував право носити шапку зі шкури ведмедя. Починаючи з XVI ст., вправи з обтяженнями стають все більш популярними в Європі. У Англії та Німеччині з'являються публікації, в яких робляться спроби систематизувати вправи з обтяженнями, розглядаються способи їх виконання.
Правила техніки безпеки під час занять у тренажерному залі 1. Перед початком занять проконсультуйтеся із тренером тренажерного залу або своїм лікарем. Це убезпечить вас від травм і підвищить ефективність занять. Регулярні заняття з обтяженнями можуть приводити до загострення прихованих захворювань. 2. Кожне тренування обов'язково починайте з розминки. Загальна розминка на початку тренування поступово підготує організм до наступної роботи. 3. При заняттях на кардио-тренажерах забороняється різко змінювати величину виконуваного фізичного навантаження на тренажері (наприклад, різко й значно змінювати швидкість). Забороняється різко зупинятися після інтенсивного навантаження. 4. Контролюйте правильну техніку виконання вправи. Правильна техніка дозволяє швидше поліпшити результат і попередити травми. Ознайомитися із правильною технікою виконання вправ ви можете на інструктажі. 5. Тренуйтеся тільки в спортивній формі й взутті (кросівки). Більшість травм гомілковостопного суглоба виникають при тренуванні не в спортивному взутті. 6. Забороняється займатися з оголеним торсом. 7. Не відволікайтеся під час виконання вправ. Не розмовляйте й не задавайте питання людині, що у цей час виконує вправу. 8. При виконанні вправ з великим навантаженням користуйтеся допомогою. 9. Дотримуйтесь чистоти й порядку у залі. Не розкидайте диски й гантелі. Після виконання вправи повертайте їх на місце. Розбираючи штангу, знімайте диски поперемінно (один диск з одного боку, потім - один з іншої). Перевага на 30 (20) кг на одному кінці штанги може привести до її падіння. 7 10. Поважайте навколишніх. Дотримуйтесь особистої гігієни. Не використовуйте перед тренуванням парфум із сильним запахом, це може заважати навколишнім. Не займайте тренажер, якщо ви не працюєте на ньому або відпочиваєте між підходами тривалий час. Стеліть рушник, щоб не залишати на тренажері сліди поту. 11. У випадку поганого самопочуття, негайно звертайтеся до інструктора тренажерного залу або адміністрації. 12. Виконуйте вимоги інструктора тренажерного залу. Просимо вас із розумінням поставитися до вимог інструктора, що стосується дотримання техніки безпеки під час занять у тренажерному залі. Це знизить ризик одержання травми на тренуванні.
https://lpcollege.com.ua/e-library/get-file/sportivna-aerobika
https://org2.knuba.edu.ua/mod/resource/view.php?id=54381
https://sci.ldubgd.edu.ua/bitstream/123456789/2668/1/65.pdf
https://kafedra.management.fmm.kpi.ua/main/files/%D0%97%D0%92-2_%D0%A1%D0%92%D0%A1.pdf
https://repositary.knuba.edu.ua/bitstreams/a4e0cd95-7c83-4257-8bab-a3ee0448cf0b/download
https://core.ac.uk/download/pdf/229326439.pdf
Комментарии
Отправить комментарий