План роботи з предмету фізична культура
                       05. 04.2024
                     гр. Мк -23 1/9 

Урок № 88

Тема: Атлетична гімнастика. Тематична атестація. Виконати тест https://naurok.com.ua/test/atletichna-gimnastika-tematichna-atestaciya-2510820.html

Завдання: Біг та його різновиди. Загальнорозвивальні вправи. 


Біг з різних стартових положень 4х20м. 

Колове тренування: 

Домашнє завдання: виконати вправи стретчингу:

Рекомендована література: 

https://lpcollege.com.ua/e-library/get-file/sportivna-aerobika

https://org2.knuba.edu.ua/mod/resource/view.php?id=54381

https://sci.ldubgd.edu.ua/bitstream/123456789/2668/1/65.pdf

https://kafedra.management.fmm.kpi.ua/main/files/%D0%97%D0%92-2_%D0%A1%D0%92%D0%A1.pdf

https://repositary.knuba.edu.ua/bitstreams/a4e0cd95-7c83-4257-8bab-a3ee0448cf0b/download

https://core.ac.uk/download/pdf/229326439.pdf

http://sport.mdu.edu.ua/tmfks/wp-content/uploads/2018/01/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97-%D1%82%D0%B0-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BA%D0%B8-%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87%D0%B0.-6.pdf


                                  05.04.2024
                      гр. Мк - 23 1/9 
                  Тема: Легка атлетика.
Урок № 89, 90, 91

Завдання: Біг 2хв. Загальнорозвивальні вправи


Спеціальні бігові вправи: 

Дотримання рухового режиму:

З потребами людини в руховій активності пов'язані такі важливі закономірності.

1. Обсяг рухової активності протягом доби є постійною величиною для конкретної людини. Це дозволяє характеризувати потребу в руховій активності як типову індивідуальну ознаку, яка визначається передусім на генетичному рівні.

2. Різний індивідуальний рівень потреби в руховій активності регулюється самооцінкою людини. Загалом потужність довільно обраних фізичних навантажень в умовах вільного вибору є вищою у чоловіків, а за тривалістю фізичної роботи переважають жінки, хоча обсяги довільно дозованої фізичної роботи загалом у чоловіків і жінок не відрізняються.

3. Остаточне формування так званого "моторного тіла" людини, яким визначається її потреба в руховій активності, відбувається приблизно до 30 років.

4. З роками потреба в рухах не змінюється, змінюється лише доза м'язових зусиль, необхідна для задоволення цієї потреби. Відсутність вікового зниження суб'єктивної потреби в руховій активності має важливе значення для участі літніх осіб в активній оздоровчо-рекреаційній діяльності.

5. Збільшення обсягів звичної рухової активності супроводжується зростанням потреби в ній.

6. Зниження потреби в руховій активності слід розглядати як чуттєвий індикатор перевищення оптимальних доз фізичних навантажень і втрати ними своєї оздоровчо-рекреаційної значимості.

Негативними наслідками гіподинамії для здоров'я є поступова атрофія м'язової і кісткової тканин, погіршення адаптації серцево-судинної системи до стандартних фізичних навантажень, зниження показників життєвої ємності легенів, станової сили, підвищення рівня холестерину в крові.

Спеціально організована рухова активність покращує не тільки функцію самої м'язової системи, але й усіх життєво важливих органів. Цей вплив реалізується завдяки переключенню рефлексів із м'язів на внутрішні органи. Вона є дієвим засобом попередження остеопорозу – системного захворювання скелету – через вплив на формування маси кісткової тканини. Механічна стимуляція кісткової тканини та фізичні навантаження на скелетні м'язи є одним із основним чинників, що визначають структуру кісток. Фізична активність підвищує таку стимуляцію і знижує рівень деформаційного потенціалу кісток.

Оскільки всі рухи людини здійснюються за участі кори головного мозку, рухова активність відіграє велику роль у нормальній діяльності центральної нервової системи. Для неї необхідний оптимальний приплив сигналів як від внутрішнього, так і із зовнішнього середовища, і збільшення числа імпульсів, що надходять від м'язів, зв'язок і суглобів до мозку, стимулює нервову діяльність, підвищуючи працездатність мозкових клітин.

Позитивний вплив спеціально організованої рухової активності на стан здоров'я характеризується й тим, що з повторенням моторних навантажень рухова функціональна система стає більш міцною, надійною. Завдяки цьому адекватно розвивається м'язовий корсет, формується і зберігається правильна постава.

Як уже було розглянуто вище, для позитивного впливу на здоров'я оздоровчо-рекреаційна рухова активність повинна характеризуватися оптимальними навантаженнями. Іншими словами, користь рухової активності для здоров'я людини обумовлена її певними межами, які фактично залежать від правильного дозування фізичних навантажень. Численними дослідженнями встановлено, що як недостатня, так і надлишкова рухова активність може призвести до патологічних зсувів у стані організму.

Оптимальний режим рухової активності передбачає оптимальне співвідношення обсягів та інтенсивності фізичних вправ при раціональному чергуванні різноманітних засобів фізичного виховання. Такий режим є одним із найважливіших чинників розвитку рухової функції людини. В основу раціонального рухового режиму покладено принцип оптимальності, який дозволяє залучати широкий арсенал засобів фізичної культури, забезпечувати основні інтереси і прагнення людини щодо збереження та зміцнення її здоров'я, комплексно розвивати рухові якості. Такий оптимальний руховий режим потребує проведення на високому методичному рівні комплексу різних форм фізичного виховання, створення необхідних умов для самостійної рухової активності. У найбільш загальному рівні оптимальними вважають такі розміри рухової активності, які повністю задовольняють потребу організму в руховій активності, відповідають функціональним можливостям організму, сприяють зміцненню здоров'я.


Техніка бігу на короткі дистанції  (або спринтерського бігу)

 

Короткі дистанції – це біг 30м, 60м, 100м, 200м.

Перед виконанням спринтерського бігу в розминку обов’язково включаючи виконання спеціальних бігових вправ:

                         біг із високим підніманням стегна;

                         «дріботливий біг»;

                         біг із закиданням гомілки назад;

                          стрибкоподібний біг.

 

 

Спринтерський біг має свої особливості:

a)    Біг починається з низького старту.

b)    Учень - учениця відразу після старту повинні розвивати максимальну швидкість і підтримувати її до фінішу.

Кожен учень при виконанні бігу на короткі дистанції приймає положення низького старту. Він виконується зі стартових колодок, якщо біг виконується на ґрунті то викопуються маленькі ямки.

Кожен учень-учениця встановлює стартові колодки так, щоб він міг прийняти зручне положення для швидкого старту і бігу.

Перша колодка з меншим кутом встановлюється позаду стартової лінії на відстані 2 ступнів або довжини гомілки, а другу, з більшим кутом, - на одну ступню позаду першої. Ширина між колодками дорівнює ширині ступні.

За командою «На старт» стань перед стартовими колодками, присядь і обіприся спочатку однією, а потім другою ногою об колодку. Розставивши руки на ширині плечей, обіприся ними у ґрунт перед стартовою лінією. При цьому плечі мають знаходитися над стартовою лінією.

 

Спрямуй погляд на бігову доріжку і у цьому положенні чекай на команду «Увага».

За командою «Увага» коліно ноги, що знаходиться позаду , відірви від землі, таз при цьому піднімається на рівні плечей.

За командою «Руш» тіло миттєво випрямляється вперед – вгору, ноги відштовхуються від колодок. Погляд спрямуй вперед на бігову доріжку. Нахил тіла повинен зменшуватись через 6-8 кроків, і тільки потім приймає вертикальне положення. Швидкість бігу на короткі дистанції  залежить від частоти роботи рук.

Уміння фінішувати теж має дуже важливе значення. Для збереження максимальної швидкості на останніх метрах дистанції необхідне певне зусилля.

 

Успіх багато залежить від фінішного кидка. Під час заняття бігом дуже важливо вміти правильно дихати. Ритм дихання – суто індивідуальний. Швидкість бігу впливає на ритм дихання. Вдихати завжди треба через ніс, а видихати через ніс та напіввідкритий рот.

Під час великих навантажень можна дихати і через ніс і через рот.

 

Поради або правила виконання бігу на короткі дистанції:

Ø                      Торкайся доріжки тільки носками ніг;

Ø                      Ступні ніг переміщуй майже по одній лінії;

Ø                      Біжи тільки по своїй доріжці;

Ø                      Робіть широкі і швидкі кроки;

Ø                      Руки рухай у напрямку бігу;

Ø                      Не стискай кулаки, не зціплюй зуби та не напружуй  рота;

Ø                      На фінішну стрічку набігай з максимальною частотою кроків;

Ø                      Останній крок супроводжуй різким нахилом тулуба вперед;

Ø                      Пам’ятай, перемога надається учневі, чиї груди на фініші бути попереду;

Вправи професійно - прикладной підготовки (ППФП):

Стрибки на пліобоксі 2х15с, згинання та розгинання рук в упорі лежачі 25-28р., підйом тулуба всід 32р..

Домашнє завдання: викнати зворотні віджимання 20р.

Рекомендована література: 

https://stud.com.ua/106781/meditsina/korotki_distantsiyi

https://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/29068/1/%D0%A1%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%A0%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%98%D0%99%20%D0%91%D0%86%D0%93.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=lG3_-_BFwX0

https://www.youtube.com/watch?v=8WJom4DNC94

 

https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/6667/1/%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B0%20%D0%B1%D1%96%D0%B3%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%96%20%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97%20(%D0%BC%D0%B5%D1%82.%20%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC).docx

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога